Banankaka



MUMSIG BANANKAKA A LA LEILA LINDHOLM

Jag har flera gånger blivit bjuden på denna godbit hos min vän Anna,
det är nämligen hennes dotters favorit att baka.
Och äta,
den är grymt god och ändå bara sånt man har hemma.

Nu var det så dags att prova själv,
och det var ju så lätt.

Hade inte nog med florsocker så blev lite extra strösocker och farinsocker istället,
mums.
Använde inte heller en rund form utan valde en avlång form.
Kakan blev toppengod och sådär saftig.

Nu inväntar jag bara mina små älsklingar som jag tänkte överraska med den här goda kakan.
Har inte träffa Peter på en vecka,
och barnen har jag inte sett sen onsdag morgon.

Åh vad jag längtar,
vankar av och an här hemma
och tittar i fönstret.
Men snart så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0