Sirapskakor!

Låt

Jag har alltid misslyckats med småkakor,
men i em lyckades jag och barnen riktigt bra.
Det är ju så enkelt ändå.

Hittade receptet på Jennys matblogg.
Här hittar man alltid massa goda saker man blir sugen på.
På hennes blogg heter kakorna Nomis sirapskakor,
men jag döper om de till Barnens Sirapskakor.

Här kommer receptet,
som verkligen är superenkelt att svänga ihop.

100 g rumsvarmt smör/margarin
1 dl socker
2,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3 msk sirap
1 msk vaniljsocker
1 krm salt

* Sätt ugnen på 175 grader.
*Rör ihop smör och socker.
*Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål och rör sedan ner i smörblandningen.
* Rör ner sirapen.
*Knåda till en smidig deg.
*Dela degen i 3 delar och rulla ut till längder och lägg på bakplåtspapper på en plåt.
* Platta ut rullarna med en gaffel.
* Grädda i mitten av ugnen 8-10 min.
* Låt kakorna svalna något och snitta de sedan i passande kaksnitt.
* Mums till både en kopp kaffe eller ett glas mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0