Frukostsmoothie

Efter att jag fått smoothie boken i mina händer har jag blivit smått beroende av goda smoothies.

Imorse testade jag en variant från avsnittet Yoghurt och frukostsmoothies
och det blev en med Havremjölk och jordgubbar.
Orginalreceptet var hallon men jag körde på med mina älskade jordgubbar.

Supergott och kändes extra lyxigt att få hälla upp i ett fint champagneglas och njuta morgonens tysthet och bläddra i dagens tidning.



Havremjölk och jordgubb

1 glas

1,5 dl jordgubbar
1 dl havremjölk
0,5 banan
1 msk krossat linfrö

Mixa ihop allt till en len smoothie.
Vill du ha den ännu lenare så kan man sila allt efter man mixat,
men det gjorde inte jag.

Superduper god frukost med en kopp kaffe och en knäckemacka med skinka och avocado.

Undra vilken smoothie man ska testa imorgon?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Smoothie ser så läskande gott ut! Jag har ganska mkt smoothieminnen från min sjukdomstid, så det kan hända att det är därför det inte blir av att jag gör det så ofta. Ändå ser det så gott och läskande ut! Då får bjuda mig på en nästa gång jag kommer =)

2011-07-26 @ 20:14:14
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion Thorneus

Det lovar jag absolut att jag ska göra,

kanske får bli en daiquiri av något slag rent av? Det ser otroligt läskande ut det också.

2011-07-26 @ 21:09:08
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0