Egentid!

Jag tycker det är oerhört viktigt med egentid tillsammans med bara ett barn ibland.
Jag hör och läser om föräldrar som far iväg på semesterturer tillsammans med ett barn,
sånt drömmer jag om.
 
Idag hade jag förmånen att mysa på hemma under fm med min äldre son.
Lillebror skulle vara tidig på förskolan och iväg på utflykt.
Bestämde då att storebror skulle få lite egentid.
Bara en stund,
men behövs inte mer än en stund.
 
 
Tid att spela ett spel,
att äta en frukt på tu man hand,
och tid att prata och vara tillsammans.
Den stunden betyder så mycket.
 
Imorgon får jag en liknande stund med lillebror då storebror sover hos farmor och farfar inatt.
Möjlighet att bara mysa på litegrann.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Guld värt att ha en stund tillsammans! Vad tänker du då på för semestertur?

Svar: Vad som helst. Några dagar i Stockholm, utomlands el nåt annat speciellt. Att planera nåt och upplevs tillsammans med bara ett barn. Nästan som en egen hemlighet :).
Marion

2013-03-14 @ 15:36:09
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se
Postat av: Jenny

Guld värt! Vad tänker du då på för semestertur?

2013-03-14 @ 15:36:35
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0