Härlig syn på livet!

Jag fascineras av föräldrar som har många barn, deras lugn och deras organisation. Hur sådant som man själv upplever som kaotiskt bara är livet och sånt man uppskattar.

Såklart kunde jag inte låta bli att läsa Kurirens veckobloggare Helena Juuso. Hon är mamma till 8 barn och jobbar heltid. Missa inte att läsa hennes inlägg i veckan.

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=6424849&entry=6425680

I första inlägget beskriver hon en helt vanlig dag, med skjutningar, fixande och trixande. Hur tvättmaskinen går och ett barn börjar kräkas, bilen spolas ur mm mm.
"vill bara säga att det inte alltid blir som man tänkt sig eller planerar med barn, men man får ändå se det med glimten i ögat. Det hade kunnat vara värre... Trots detta, har jag aldrig tröttnat på karusellen eller vill byta min vardag mot något annat, för barn är det finaste som finns!"

Man kan inte bli annat än glad åt såna inlägg.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Blir glad bara av att läsa detta! Tänkte direkt på vår flygresa ner till Sthlm... så det kan bli.

2012-05-24 @ 17:14:06
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0