Linas Matkasse!

Pga vår resa och en nyfunnen matinspiration pausade jag Linas Matkasse efter jul. Det har legat i bakhuvudet att det snart är dags igen och tanken var egentligen att avsluta abonemanget.

Men Pling så fick jag ett mail idag om att på måndag levereras nästa matkasse. Perfekt timat faktiskt, trots att det är påsk.

I och med våra onda magar är ju inte aptit eller matlagningsinspiration på topp och så ska jag ju inte heller handskas med så mkt mat. Perfekt alltså för sambon att fixa mat från kassen.

Och massa goda rätter ser jag fram emot;
A Medel: Varmrökt lax med vit sparris och dillkokt potatis
B Tuff: Pannbiff med löksky, potatis- och palsternacksstomp och svartvinbärsgelé
C Snabb: Strimlad lövbiff med bulgursallad och paprika- och chiliyoghurt
D Snabb: Vårgrön ärtsoppa med buffelostströssel och rågbröd
E Medel: Prosciuttolindad kyckling med balsamicosky

Tur i oturen kan man säga!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den strimalad lövbiffen lät gott :)

Kram

Anna

2012-03-29 @ 21:54:05
Postat av: Jenny

Ja, där blev jag påmind om varför vi valt barnkassen istället =)

2012-03-29 @ 23:04:44
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, barnkassen är betydligt mer barnvänlig! Inte alls krångelikrånliga smakkombinationer och så vidare.

2012-03-30 @ 12:30:42
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

Kan bara tänka mig att ärtsoppan inte kommer gå hem här, får bli plättar till barnen istället.

2012-03-31 @ 19:00:36
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0