Om stress......



Just såhär har jag kännt mig senaste tiden,
det är främst den inre stressen som gnager i mig.
Det går runt runt med allt som behöver fixas och göras,
allt som behöver tänkas på.

Ju mer jag stressar upp mig över,
desto mer stressar jag.

Kan egentligen inte sätta fingret exakt på vad det är jag är stressad över,
det bara snurrar runt med stress.

Såna här gånger när man behöver mindfulness som mest så känns
den så avlägsen,
har svårt att stanna upp och fokusera på saker.
Det blir lite här och lite där.

Tror jag ska koppla ner för idag
och ta mig en varm dusch och sedan lägga mig och göra
några mindfulnessövningar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju just då du ska ta dig tid! Men det är också just då många börjar öva, det gäller att hålla i det sedan också, när allt känns bra. Du skriver om saker som behöver fixas och göras, kan tänka mig att det är en del inför resan. Vissa saker behöver man ju göra, men i själva verket är det inte särskilt mycket vi verkligen måste göra, elle hur?!

2012-02-21 @ 22:22:16
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: JOLINE&MIO

Tack! På SALT för länge sedan!

2012-02-22 @ 17:42:54
URL: http://familyforever.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0