Vårblommor!



Idag kände jag att det var dags att kasta ut påskriset
och plocka undan påskpyntet,
kasta ut påskliljan.

In med våriga vackra blommor.

Sagt och gjort,
har nu planterat två glasburkar av olika slag
med stenar och vita pärlhyacinter.
Enkelt, billigt och vackert.

Bytte ut påskriset mot en bunt vita tulpaner.

De våriga blommorna satte som pricken över i,
då jag städade så noga igår.

Nu ska bara fönstrena putsas
och
beställa några våriga kuddar till soffan.
(Morgondagens To Do lista)


Kommentarer
Postat av: Marion

Kommer bilder på mina planteringar sen,

tycker det är så gulligt att plantera i stora glasburkar.

2012-04-14 @ 17:04:10
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Bra att du lägger ut bilder så jag kan härmas ;)



Kram

Anna

2012-04-14 @ 18:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0