Dagens reminder...



Läste ett kapitel igår när jag gick och la mig ur boken:
"Tänd dina stjärnögon" av Lou Rossling.
Kapitlet heter "Den dagen det inte är roligt längre slutar jag" - Lär med lust!

Kapitlet handlar precis om den där tron på sig själv man har som barn
och när det egentligen är den försvinner och varför.

Hon skriver såhär:
" Varför ska vi sluta uppmuntra varandra efter att vi har börjat gå? Det är väl ingen som har sagt att när man kan gå, då bheöver man inte någon som uppmuntrar längre. Ändå slutar vi med det bejakande som är så nödvändigt för att vi ska våga utvecklas, våga misslyckas och våga pröva nya vägar. Om vi hjälper varandra som vi hjälper barn som ska börja lära sig gå och bejakar lusten att lära skulle vi kunna lära oss både spanska och höjdhopp mycket lättare och fortare än vi tror att vi kan.

.... Har man istället lusten kvar  och högt i tak vågar man ge sig i kast med nya sätt att tänka, eftersom det inte är så farligt att misslyckas, och den som misslyckas kan erkänna sitt misstag utan att dömas för det."


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, gillar så den boken!



Tack för fina orden till mitt inlägg om "frisk och fri bland klädstorlekar."

2012-04-26 @ 18:16:56
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0