Appar!



Häromdagen hittade jag Montessoriappar till min padda.
Perfekt för barnen istället för att bara spela vanliga spel
och man kan "lura" de att lära sig lite bara för att det är på paddan.

Jag har ju en god vän som arbetar på Montessori förskolan och förespråkar det,
och även jag har fastnat för många bitar i pedagogiken.
Har dock ändå pga närheten till förskolan valt vanlig förskola
istället för Montessori.

Men med dessa appar som jag hittade så kan man få in lite
Montessori iallafall.

Sökte på Montessori i App Store och så kom en hel massa upp.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Heja Montessori! Ja, så bra med en sådan app. Vilket bra pedaogik-tips din goda vän har gett dig och visst inte behöver man "lura" barnen att lära sig. De älskar väl bara den här appen förstår jag =)

2012-04-26 @ 17:56:45
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

De har frågat efter flera av de, kul!

2012-04-26 @ 19:49:21
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0