Oväntat besök



Idag var ännu en vabb dag med lilleman som hostat en hel del,
medan storeman skulle iväg till fsk.

Jag har inget alls emot att vara hemma och mysa lite extra med barnen när man vabbar,
blir lite som en bonusdag tillsammans.
Men dagar som denna när P är borta med jobbet hela veckan,
blir dagen bara så oändligt lång.
Inget avbrott liksom.

Men som ett brev på posten ringde det imorse på dörren,
och vem stod där om inte en go vän och hennes dotter.

Helt spontant och oväntat,
och sånt jag egentligen inte gillar,
men så välbehövligt just denna dag.

Att få surra bort en stund över en kopp kaffe
medan barnen leker lite,
var precis vad jag behövde.

Tack för att du kom och förgyllde min dag,
även om ärendet var ett annat!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så lite så =) Två flugor i en smäll vet du... Jag vet ju det där med oväntade besök, men jag kan gömma mig bakom SMS och ringda telefonsamtal... Men du ser vad bra det gick med det oväntade! =)

2011-09-21 @ 22:56:01
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0