Om tid



Vad det är lustigt med tiden,
när man inte har tid vill man ha mer,
hinna göra egna saker, vara själv,

och nu när jag har tid lite här och där,
när barnen är bortresta,
så vill jag inte ha så mkt mer tid
ifrån dem.

Man är aldrig nöjd!

Försöker fylla min plötsliga tomma tid
med sådant jag gärna skulle göra om jag inte hade tid,
vila, läsa, vara uppe sent och göra som jag vill.

Men allt jag just nu vill är att vara med barnen,
att krama och mysa tilllsammans,
busa och leka,
höra deras skratt och skoj,
ha de nära.

Jag vet att de har det bra och har roligt,
så det är rent egoistiskt tänkande,
 
men kan inte rå för att längta förbi den roliga tjejhelgen
i Stockholm,
till när mina juveler är hemma igen.


Ett gammalt foto på barnen som jag bara älskar!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken ljuvlig, ljuvlig bild det där där!

2011-09-03 @ 10:24:40
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0