Body Talk utbildning



Idag fick jag äran att bli utbildad ledare för att genomföra Body Talk workshops
med unga mellan 11 och 18 år.

Det var otroligt givande och jag ser fram emot första gången man får hålla i en sådan workshop
tillsammans med någon av mina kollegor.

Det är Riksföreningen Anorexi/Bulimi kontakt som ordnar utbildningen
som höll mkt hög klass.

Man har sett att för att förebygga anorexi/bulimi/ätstörningar så är det främst med förbättrad självkänsla man når resultat. Det är precis vad dessa workshops går ut på, att arbeta med sin självkänsla.
Man arbetar utifrån en metod med övningar och diskussioner som syftar till att skapa bra självkänsla och som synliggör hur utseendefixering kan styra ens liv.
Man vill med dessa workshops ge unga inspiration till ett bredare skönhetsideal.




Gå gärna in Riksföreningen Anorexi/Bulimi kontakt och läs mer.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, det var verkligen en givande och intressant eftermiddag! Jag är så glad av att den blev av. Väldigt viktigt detta!

2011-09-15 @ 22:57:19
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0