Halloween!



Ett av uppdragen idag blir att hitta en pumpa,
eller egentligen två för de vill ju göra en var.
Karva ur en pumpa och sätta ett ljus i
och ställa ut,
det är en mysig tradition.

I övrigt har jag lite blandade känslor inför högtiden
HALLOWEEN.
Men känns lite som att det bara är att hänga med,
det är en ny stor högtid som kommer firas
av våra barn framöver.

Jag kombinerar Halloween med höst,
så lite höst och lite Halloween,
och inte så mkt monster och sånt.
Plockar liksom godbitarna från högtiden.

Vi har haft Halloweenfester med barnen,
vilket var uppskattat och säkert blir fler gånger,
men iår kände vi att Nej tack!

Får återkomma senare om vårt Pumpaprojekt,
med ett helt eget inlägg.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tänkte åxå köpa in en pumpa, ha en middag för fam. Edin :)

2011-10-22 @ 15:32:05
Postat av: Jenny

Hos oss är Halloween inte någon stor högtid och har aldrig varit. Dock är det väl bara till att ha lite godis redo ifall någon kommer att knacka på dörren här framöver.

2011-10-22 @ 19:04:54
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

Det är bara hänga med i svängarna, tror att Halloween är här för att stanna.

Och ändå lite mysig högtid sådär mitt i oktober/november mörkret.

Pysslandet har fortsatt.

2011-10-23 @ 13:40:41
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

ja de är bara att hänga på,första gången min stora kille prata om de så de bir några kompisa hos oss på fredag, behöver lite tips :)

Kram Anna

2011-10-23 @ 17:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0