Lovely SÖNDAG!



I em gick jag och lilleman iväg på ett biblioteksbesök,
det är verkligen så fint biblioteket här på Björkskatan.
Och just nu pågår också
Barnboksveckor på biblioteken i Luleå.



Lånade en trave böcker som sen ivrigt lästes av barnen när vi kom hem.

Lånade också en bok till mig själv;
Jag brukade drömma om dig av Petra Holst



" Tess har längtat mycket efter sitt första barn, och när Love föds är hon överlycklig. Men snart tvingas hon inse att han inte är den pojke hon drömde om. Han skriker ständigt, vägrar sova och är omöjlig att få lugn. Hennes man jobbar lika mycket som vanligt, och under de ensamma dagarna med Love är hon ofta nära bristningsgränsen. Hon börjar tänka det otänkbara. Att det är något som är fel.
Så småningom visar det sig att Love har autism och Tess värjer sig mot ett liv hon inte är redo för, en tillvaro där allt kretsar kring hans behov. Kommer hon att orka?"

"Jag brukade drömma om dig är en roman om ett annorlunda föräldraskap, om den inte självklara men starka kärleken till ett barn som inte tänker som andra."

Ser fram emot att hugga in i boken och hoppas på en ny förståelse för föräldrarna till de ungdomar jag jobbar med.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Mycket läsvärd bok!

2011-11-20 @ 20:20:10
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst kom boktipset från mig? Du kommer att tycka om den!

2011-11-20 @ 21:06:12
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

Nej hittade bara boken på biblioteket och kände att den skulle passa, men du har säkert tipsat om den tidigare någon gång.

2011-11-20 @ 21:08:05
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0