Huvudvärksproblem!


För lite drygt två veckor sedan drog jag ut en visdomstand,
och sedan dess har jag haft det ena besväret efter det andra.
Förrutom ett tandläkarbesök som var ett skräckexempel,
så tog det länge och väl innan det onda i och kring tanden gick över.

Men så för snart en vecka sen bestämde jag mig att nu fick det vara nog,
nu tänker jag inte ta fler värktabletter utan nu får jag väl ha ont i tanden.
Var tanden varit har läkt och där är inga problem,
men så uppstod denna fruktansvärda huvudvärk.

Jag har i stort sett aldrig huvudvärk,
men detta är nåt fruktansvärt.
Har haft en ständig värk sedan dess,
som till och från varit helt outhärdligt.

Känner att tålamodet och orken tryter
och vid minsta ansträngning utöver det vanliga
slår det till.

Som i em,
det var så fruktansvärt och kändes som att jag inte kunde
hålla ögonen öppna. Ett sånt tryck kring hela huvudet och käkarna.
Och så känslig för alla ljud.


Fick vila i tystnad efter maten,
och sen gett huvudet en omgång med spikmattan.
Tog mig också ut på en promenad vilket jag tror kan hjälpa.
Hoppas hoppas det nu ska ge med sig för det är inte roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0