Adventsläsningen har äntligen landat!

För en tid sedan fick jag tipset om en nyutgiven bok,
en bok indelat i 24 kapitel,
ett för varje dag fram till jul.
Adventsläsning som jag tycker är så mysigt.

Författaren är en lokal förmåga, Sofia Magdalena Rutbäck,
och det är hennes andra bok hon ger ut.



Mysteriet med det försvunna Jesusbarnet,
en blandning mellan Da Vinci koden och Bland tomtar och troll är hennes egen beskrivning.
Handlar om ett mysterium som utspelar sig i Gammelstads Kyrkby,
vilket gjorde boken extra lockande.

"Om ni någonsin hittar det försvunna Jesusbarnet från kyrkan så ring mig! säger guiden Henrietta till barnen från Kyrkbyskolan. För Maya och Zach blir det början på en alldeles speciell jul i Kyrkbyn. Byn bär på en hemlighet - ett litet guldfärgat Jesusbarn som försvunnit spårlöst för exakt hundra år sedan. Många undrade vad som egentligen hände med Jesusbarnet. Kanske blev det stulet eller borttappat. Eller så gick det bara upp i rök. Att lösa mysteriet kommer inte att bli lätt men Maya och Zach bestämmer sig för att inte ge upp. De dras med i ett äventyr som tar dem till mörka källare, kalla vindsvåningar och ett gammalt fängelse. Maya och Zach får träffa gråa farbröder, en alltför färgstark faster och mystiska väsen som de inte ens trodde fanns. Kommer de någonsin hitta det försvunna Jesusbarnet? Eller är det försvunnet? För alltid."

Man kan nu köpa boken lite varstans i Luleå, bla Kulturens Hus, Norrbottens Museet och Hägnan. Författaren kommer också läsa kapitel ur boken på både Hägnan och Norrbottens museet under adventshelgerna.

Har tjuvläst några kapitel redan och jag längtar redan till 1a advent när jag får börja läsa mysteriet för mina barn och även på mitt jobb.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken fin bok! Extra roligt när den härstammar från våra trakter.

2011-11-22 @ 20:47:16
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Mona

Åh vad fin bok. Spännande läsning!

2011-11-26 @ 09:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0