Nätshoppingen fortsätter...

Idag klickade jag vidare på webbutikerna
och idag blev det nytt Wiispel
och till datorn.



Började bli dags för ett nytt spel till Wiiet
samt nåt nytt till datorn,
så barnen kan spela lite
pedagogiska spel.

Till Wiiet blev det Donkey Kong Country Returns.



Det här blir nog ett roligt spel för hela familjen.

Blev också nåt PC spel;

Lek & Lär - Förskolan
Bamse i Egypten
Fem myror är fler är fyra elefanter - samlingsbox



Jag är ju lite emot dator och tv spel,
så kanske kan detta tyckas märkligt.

Men egentligen är jag väl inte emot att spela,
bara det inte blir för mycket,
och när man spelar tycker jag det är viktigt med "bra" spel.
Vem det nu är som avgör det???

Bra spel för mig innehåller inga vapen, bråk eller krig,
utan att hoppa runt med en Donkey Kong känns bättre,
eller ännu hellre lära sig lite bokstäver och siffror på traven.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fem myror spelet är bra. Tror vi har en del bara, men våra barn har tyckt om det. Håller helt med angående spelen. Det ska anpassas efter barnens ålder och mognad. Tyvärr är det inte så ovanligt att barn får spela spel som inte alls är särskilt bra för dem. Åldersgränser finns av en anledning och de bör följas är min bestämda åsikt.

2011-08-18 @ 23:09:42
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0