En söndagsmorgon!

 
Jag och en vän pratade för en tid sedan kring morgonrutinerna med barn,
om hur man gör och hur man önskar man gjorde.
Hos oss blir det oftast en stund framför tv:n för barnen innan det är dags för frukost,
och gissar att det är så hos oss flesta.
 
Men när vi pratade sa hon att på morgonen när barnen vaknar och är pigga och glada och har hela dagen framför sig så borde man väl leka och vara kreativ.
Det har jag tänkt på, för jag håller ju med om det.
Men av gammal vana och rutin slås tv:n på varje morgon.
Men idag kom tillfället när det blev annorlunda,
och det blev ju så bra.
 
Kreativiteten sprutar, barnens humör är på topp och jag har inte hört ett ord om att de har tråkigt eller inte vet vad de ska hitta på.
Det blir fler såna här morgnar kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kruxet är väl just att man som förälder gärna vill vila, ha sovmorgon ibland, ta det lugnt. Men barnen kan ju faktiskt dona på trots att en vuxen tar det lugnt. Men mysigt verkar ni ha haft det!

Svar: Såklart blir det oftast inte så, men blev riktigt bra.
Marion

2013-01-13 @ 09:51:43
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0