Spontanbesök

Idag fick vi spontanbesök av en go vän och hennes dotter. Sådär när besöket kommer mitt in i livet och vardagen.

Det finns en charm med det, när gästerna får ta det lite som det är. Att avbryta det man gör och bara sitta ner en stund. Lite kravlöst sådär men otroligt trevligt.

Det här med spontana besök och saker är inte nåt jag alltid gillat och har haft väldigt svårt med. Nästan panikartat jobbigt.

Att vara spontan och finna sig i spontana saker är något jag fått lära mig av barnen och lärt mig uppskatta.

Att ta dagen mer som den kommer har blivit självklart med barn i familjen, det blir inte bra att dagarna är uppstyrda till punkt och pricka.

Jag kommer ihåg gånger när paniken spridit sig när det oväntat plingat på dörren, hur blir det nu???? Men nuförtiden plingar det oväntat på dörren dagligdags och vi har spontana middags/ mellis gäster var och varannan dag.

Tänk vad tur man har att ha barnen omkring sig som kan lära oss så mycket.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men Marion om jag visste att du behövde träna på att folk kommer spontant skulle jag ha kommit mycket tidigare ;)

Du har de så fint hemma

Kram

Anna

2012-05-13 @ 17:27:44
Postat av: Marion

Du har hittat min svaga punkt :)

2012-05-13 @ 17:38:59
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Eller hur! Och du ser så bra det går ändå =) Men jag är lite sådär också... kommer någon och plingar på vill jag gärna hoppas in i duschen om jag planerat det så jag liksom kommer i fas innan jag sätter ner med kaffekoppen... Ja, detta är ju just om det kommer spontant besök på förmiddagen.

2012-05-13 @ 20:26:50
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har alltid älskat spontangrejer!

Vad bra att barnen har övat dig på det. Hihi..

: D

2012-05-13 @ 20:53:00
URL: http://hafva.blogg.se/
Postat av: Anna

Och nu måste jag hälsa på då och då så håll lägenheten städad ;)

Kram

Anna

2012-05-14 @ 21:08:06
Postat av: Marion

Du är alltid välkommen!

2012-05-14 @ 21:51:49
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0