Att bara vara

Idag hade jag sån lust att bara hitta på nåt,
dra iväg barnen på nåt äventyr,
hälsa på nån,
bara nåt.
 
Men så tittade jag och iakttog barnen
i deras lekar och i deras lugn,
att bara ta dagen som den kommer,
att bara vara.
 
Bestämde mig för detsamma och efter några andetag
och en stund acceptans,
kunde jag fullt ut fokusera på att bara vara kring barnen,
lyssna på de, leka med de, samtala
och stundvis bara ligga på en picnicfilt och njuta.
 
 
 
 
Och vilken fantastisk dag det blev,
inte ett endaste dugg långsam eller tråkig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mysigt.

Svar: Blev en underbar dag tillsammans med barnen :)
Marion

2012-06-29 @ 23:17:57
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0