Min nyårsafton!

Vid middagstid igår begav vi oss
upp till Kronan och ett par bekanta för middag, surr, bus och raketer.
Blev en mycket lyckad afton,
för både barn och vuxna.

Supergod mat och dryck.

Mojito till fördrink med baconlindade dadlar.

Bruschetta med tomat, basilika och mozarella till förrätt.

Baconlindad fläskfilé, rotfrukter i ugn och saffransailoi till huvudrätt
alternativt
Ugnsbakad lax med löjromssås.

Chokladfondant med glass och sås.


Lyckades få en bild på de otroligt vackra fondanterna innan de blev uppätna,
underbart krämig mitt. Allt enligt Leilas recept.

Här kommer ett litet bildregn från kvällen,
främst på barnen som bara är så söta tillsammans.


Smågrabbarna på tillställningen.






Förväntansfulla inför uppskjutandet av fyrverkerierna,
som jag dessvärre inte lyckades få någon bra bild på.





Sen hann vi hem med taxin så att vi firade in tolvslaget hemma,
med Cava och utsikt över stadens fyrverkerier.


Kommentarer
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Vad kul att du tyckte om dukningen! Åhh.. vilken fin chokladfondant. Jag har velat testa att göra det.. men jag har liksom inte kommit till skott än. Hoppas att du har en bra start på 2012!

Kram

2012-01-01 @ 17:06:24
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att du ser fram emot det! Det gör jag också =) Ska se till att ta en nystart i mitt eget övande också.

2012-01-01 @ 22:17:37
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Amy's piece of cake

Så mysigt ni haft det och så mycket gott, mums!

2012-01-03 @ 14:43:42
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.com
Postat av: Ninni

Vilka fina bilder du fick, det var ju en riktigt trevlig kväll!

2012-01-03 @ 15:45:23
Postat av: ingalill enbom

hej



vad härligt att få se mina underbara barnbarn ha så roligt.

och vilken mat!

denna Katarina hon är en pärla på alla sätt

men hur hinner hon med heltidsjobb två barn stort hus...

hon har min beundran



farmor ingalill

2012-01-03 @ 16:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0