Rövarbyn vid Skuleberget!



Besöket på Rövarbyn vid Skuleberget är värt ett helt eget inlägg.

Fick tipset av en kollega om detta ställe och detta blev en av höjdpunkterna på resan.
(Ännu en av fördelarna med att bila är att man kan ändra planerna eftersom)

Vi kom fram sent igår kväll till vår stuga Sund, en timrad stuga alldeles vid sjön.
Hade inte semestserdagarna tickat iväg så skulle jag gärna stannat någon dag till på detta vackra ställe.


Det här var alltså utsikten från vår altan, så otroligt vackert och fridfullt!

Alldeles intill stugområdet vid sjön fanns Rövarbyn som var upplevelseområdet.
Man betalade 80 kr per person och det fanns MYCKET att göra där.

Rövarbyn är en anläggning för hela familjen, alla kan ha skoj här.

Man kan hoppa på olika slags studsmattor, krypa i gångar, gå hinderbanor, balansera, bollhav, en jättelabyrint med olika uppgifter att lösa. 

  



 

Efter en förmiddag med bad på stranden vid Gällstasjön och sen massa bus och lek i Rövarbyn så gick sista biten hem galant.

Det här är ett perfekt stopp om du är på bilsemester och behöver en paus, ligger alldeles intill E4an, några 100 m norr om Docksta.

Rekommenderas!


Kommentarer
Postat av: Kollegan Sussi

vad roligt det såg ut :) jag minns bara linbanan

från det när jag var där :)

2011-07-20 @ 00:37:05
Postat av: Marion Thorneus

Oj kansek de byggtt ut, det fanns verkligen massvis att göra. Som ett mega Lustiga huset fast med rövar tema, massa uteaktiviteter och den jättestora labyrinten.

2011-07-20 @ 23:35:31
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst är det fint!!! var vi alltså där samtidigt?? vi bodde i husvagnarna vid ängen... nästa gång är grabbarna så stora så de kan klättra uppför skule...det var poppis hos min son och hans kompis!!



kramis / Johanna

2011-07-23 @ 22:59:40
Postat av: Marion Thorneus

Är det sant? Inte visste jag att ni var där, jag trodde ni varit där tidigare någon gång. Vilken osis att vi missade er. Kanske nästa gång då :)

2011-07-23 @ 23:09:15
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0