Jordgubbs- och ananas smoothie



Imorse provade jag en ny smoothie från boken jag beställt, det blev en med jordgubbar och ananas.
Smaskens!

Recept;
10-15 st jordbubbar
1/2 ananas (el ananas på burk)
2 dl iskallt vatten
1/2 lime

Tvätta frukten/bären ordentligt.
Snoppa jordgubbarna och halvera.
Skär ananasen itu, skär bort blad, skal och det hårda i mitten.
Mixa ananas, jordgubbar och vatten.
Pressa i limen, men se till att inga kärnor kommer med.
Mixa allt till du får en slät och tjockflytande smoothie.

Vi använde en halv lime som i receptet men tycker det blev lite mkt, kanske räcker med 1/4 lime, men det beror ju hur sur man vill ha den. Gott blev det iallafall.

Receptet har jag hittat i mitt senaste bokköp "Smoothies - förföriska fruktfantasier för alla smaker" av Eliq Maranik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0