Dagens enkla middagstips!



Jag har aldrig tidigare riktigt lyckats med ugnspannkaka,
men så hittade jag det här receptet och den blir perfekt.
Har alltid tänkt det beror på att jag gör den på Havremjölk,
men så var det visst inte.

Här kommer mitt nya favoritugnspannkakarecept
som jag hittade på www.pannkakor.se.
Testa det du också!

UGNSPANNKAKA
4 portioner

2,5 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
6 dl mjölk/havremjölk
4 ägg
3 msk smör

Värm ugnen till 225 grader.
Blanda mjöl och salt i en bunke och tillsätt hälften av mjölken/havremjölken och vispa till en slät smet.
Vispa i resten av mjölken och äggen.
Smält smöret i långpannan i ugnen.
Låt gärna smeten stå en stund om du har tid,
och häll sedan i formen med det smälta smöret.
Grädda i mitten 20-25 minuter.

Jag äter min ugnspannkaka med lingonsylt och ibland med smör och socker.
Enkelt och gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0