Pizzaparty!

 
Igår kväll styrde min käre sambo ihop en pizzakväll
med sin syster och kusinerna.
Vi testade att för första gången köpa pizzadeg från pizzerian,
och det var ett bra drag för pizzorna blev grymt goda.
50 kr för pizzadeg för 7 personer,
helt klart värt att knådande och kladdande.
 
Han hade sedan förberett olika fyllningar till pizzorna så man själv fick välja,
och för mig blev det en smaskig pizza med chilisås, tacofärs, fetaost, mozzarellaost, prästost,
tomater i skivor, svamp och vitlöksklyftor i olja, ruccola och vitlöksolja över.
Så himlans gott!
 
Degbitarna som blev över gräddades naturella och åts sedan med smör på,mmmmm.
 
Till pizzan serverade vi bönsallad, pizzasallad och cole slaw
och såklart lite rött vin.
 
Sommarens första vinbox inhandlad och det var riktigt gott,
Allegrini nr 2309, 249 kronor för en box.
 
Blev en mycket lyckad och trevlig kväll,
för både stora och små.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det har jag inte ens hört talas om att man kunde göra! Åh, sommaerns första.... då ligger ni i lä jämfört med oss =)

Svar: Vi fick de i fina bollar inplastade och färdiga att baka ut, blev riktigt gott!Jag tycker det är svårt hitta bra baginbox så blir desto fler vanliga flaskor. Men frågade mig fram utifrån vårt favorit rödvin och personalen på Systembolaget föreslog detta vin.
Marion

2012-07-06 @ 22:51:37
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se
Postat av: Lia

Vilket bra förslag. Pizzakväll ska jag också fixa ngn kväll. Härligt lät det!

2012-07-07 @ 09:49:03
URL: http://litenlia.blog.se
Postat av: Åsa

Ah, det där vinet måste man nog prova!

2012-07-10 @ 17:43:58
URL: http://hafva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0