Farsdagstårta

För en tid sen blev jag bjuden på en prinsesstårta av en kollega. Min älsklingstårta som laktosfri, så gott!

Denna tur var det min tur att ge mig på det hela. Jag och barnen har förberett och planerat inför den här farsdagstårtan som blev supergod! Fick utlåtandet att det var godaste tårtan jag gjort. Och inte alls så svårt som man tror.

1) Köpt tårtbotten.
2) Koka hallonsylt av 1 påse frysta hallon och 1 dl syltsocker några minuter.
3) Vaniljkräm på Marsanpulver och laktosfri mjölk.
4) 1 lager av varje.
5) Vispa vispgrädde rätt hårt och bred runt tårtan och på samt en liten kulle uppepå.
6) Lägg på och tryck fast färdigt grönt marsipanlock över tårtan.
7) Dekorera tårtan med sockerpasta figurer. Vi gjorde två slipsar och två bilar. Använde bordskniv, kavel och kakform.

Mkt enkelt! Säkert ännugodare om man gör egna bottnar och egen Vaniljkräm, men när tiden inte riktigt räcker är det här perfekt som alternativ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0