Mindfulness för barn!



Precis innan jul fick jag hem den här skivan
som jag beställt
- Mindfulnessövningar för barn 4.7 år.

Mindfulness är något som jag tycker väldigt mycket om,
och försöker ta till mig i många situationer,
men känner också att jag vill lära mig mycket mer om.

Finns det nåt bättre sätt än att utöva
det tillsammans med sina barn?

Jag och barnen provade det första spåret idag,
Mjukdjursavslappning.
Så mysigt när vi tillsammans la oss ner på filtar på golvet,
med varsitt noga utvalt mjukdjur.
Lilleman hade lite svårt att hänga med och började leka lite,
men med lite övning ska nog det också funka.
Jag och storeman låg och mös och andades
med mjukdjuren på magen,
väldigt harmoniskt.



Ser fram emot att prova fler gånger tillsammans med barnen.
Övriga spår har de fina namnen:
*Kroppskänning
*Att vara nöjd
*Kärleksfull vänlighet till andra
*Kärleksfull vänlighet till dig själv
*Fem fingrar
*Andningsankare
*Ledsen, arg eller orolig
*Rörelseövning


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ljuvligt! Vi har också gjort mjukdjursavslappningen.

2012-01-03 @ 15:36:43
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0