Rekreation

Igår på min utbildningsdag blev jag påmind om rekreation. Det är ett av vårat uppdrag på fritidshem, att erbjuda barnen/ungdomarna möjlighet till rekreation.

Kom att fundera över hur olika rekreation kan vara för olika personer och vi fick uppmaningen att fråga barnen/ungdomarna vad rekreation är för de.

Idag har jag personligen fått rekreation på flera olika sätt. Olika sätt som alla fått mig att må bra.
•En promenad på fm i solen.
•Massage och tigerbalsam av min fantastiska kollega.
•En timmes Wii dance party tillsammans med våra fina ungdomar på jobbet.
•Mysig middag tillsammans med hela familjen,god mat, tända ljus och trevliga samtal.
•Mkt spännande omgångar av Ljudbingo tillsammans hela familjen.

De här tillfällena av rekreation idag har fått min dag att bli så mycket bättre.

Tänk du på vad rekreation är för dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0