Middagstips!

Igår åt vi sista rätten från Linas Matkasse för den här gången, men längtar redan till nästa leverans.

Egentligen en enkel vardagsrätt med lite twist.

Köttfärssåsfyllda bifftomater toppade med en klick crème fraîche och sedan gratinerade i ugnen. Till det serverades pasta penne ( behövdes inte enligt mig men uppskattades av barnen) samt en cool morotssallad.

Den här salladen trodde jag aldrig att barnen skulle gilla, men de smaskade i sig.

300 g hyvlade morötter ( med potatisskalaren), 0,5 tunnt skivad röd lök, hackad bladpersilja blandas i en skål.
Vinägrett på olja, vitvinsvinäger, senap, salt och peppar. Vispas ihop och blandas med salladen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har bestämt nu att ta Linas Barnkasse en gång i månaden till sommaruppehållet, som det känns nu iaf. F är så där imponerad, men jag vill inte sluta helt iaf.

2012-04-24 @ 22:12:09
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

Funderade på att ta Barnkassen en gång, men eftersom maten i orginalkassen passar oss så bra så fortsätter vi köra på den.

2012-04-26 @ 10:25:59
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0