Glädjeskutt!

Idag bara känner jag en sån glädje.

En glädje över att ha världens finaste familj, sån där glädje när ögonen fylls och hjärtat tar ett skutt när man sitter tillsammans. När man påminner sig om vilken enorm lycka det är att få vara tillsammans.

Jag känner en sån glädje över att jag har sån meningsfull och givande sysselsättning. Med mina två jobb och mitt ideella åtagande får jag så mycket tillbaka. Jag är så glad över att få syssla med det jag gör.

Ett extra glädjeskutt gör jag för alla underbara kollegor som jag har omkring mig. Ibland får man höra om arbetslag där det tjafsas och tjorvas och då påminns jag av vilket härligt gäng jag jobbar med. Givande och tagande, respekt och acceptans och en himla massa tokigt och roligt.

Och så ett skutt för de kollegor man inte träffar lika ofta men som man alltid blir lika glad över att träffa. Som ibland kan göra mindre roliga uppdrag så mycket roligare.

Skulle kunna göra en lång lista för just ikväll känner jag mig lite extra glad och uppskattar allt fantastiskt som jag har omkring mig.


Kommentarer
Postat av: Kollegan Sussi

Tänk vad viktiga arbetskamrater igentligen är och vad man ska vara glad över att vi har det bra på jobbet. Du är en toppen kollega marion !

2012-04-19 @ 22:16:07
Postat av: Jenny

Härlig känsla!

2012-04-20 @ 16:21:42
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Att stanna upp och känna uppskattning för de man har är viktigt :)

Kram

Anna

2012-04-20 @ 22:44:16
Postat av: Marion

Tack för det sussi, ni vet ju att ni är bästa mina bästaste zkatkollegor.

2012-04-21 @ 18:38:10
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0