Vem behöver veckoplanera?????

Det är roligt att sitta och skriva ihop matlistor, handlingslistor
och sen fara och handla.
När man har tid!
Och egentligen har jag tid, men det tiden hittar jag gärna på annat tillsammans med barnen.

Därför har Linas Matkasse blivit ett stående inslag hemma hos oss,
så enkelt och bekvämt,
och är otroligt lyxigt att få maten uppburen till dörren.
Fräscha färska råvaror,
och nyttiga varierade recept.





Besök gärna hemsidan för mer information.

VECKANS MIDDAGAR;
A)
Kolja med ägg- och persiljesås, potatis och ärtor.
B) Minestrone med hyvlad pecorino.
C) Spenat- och ricottaravioli med basilikadoftande tomatsås.
D) Mustig korvgryta med äpple och matvete.
E) Dillkött på kyckling med potatis och kokta grönsaker.

Åh så gott, längtar till varje rätt och kan inte riktigt bestämma vad vi ska äta imorgon.
Lutar åt korvgrytan eller Minestronen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skriva matsedlar gör jag när barnen sover =) Jag funderar än... Många av recepten jag läser om från kassarna verkar inte vara de mest enkla vardagsmiddagarna faktiskt, eller vad säger du ärligt talat?

2011-09-19 @ 21:48:10
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

De är lättare än du tror, testa en gång så ska du få se. Två av recepten är medelsvåra och tar ungefär lika länge som pasta/potatis/ris att koka. Två av recepten är snabba och ska gå lite snabbare, men jag tycker det tar ungefär lika länge. Ett recept är lite mer avancerat, men inte svårt. Kan mer vara att det innehåller ingredienser man inte brukar använda. Det går inte fortare att göra köttfärssås och spagetti än det här tex.

2011-09-19 @ 21:51:02
URL: http://marionsblogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Precis! Så tror jag också att det är... men samtidigt kan det ju vara ett riktigt lyft för middagsmaten att få inte lite nya ingredienser.

2011-09-20 @ 06:49:14
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0