Malva - boktips!



Har ju haft några dagar utan barnen,
och har passat på att läsa och läsa och läsa.
Fastnade fullkomligt i den här romanen
- Malva.

Skriven av Caroline Lagercrantz

Boken handlar om Malva som har en framgångsrik karriär, dyr lägenhet och snygga (opererade) bröst. Vad hon inte har tid med är känslor eller riktiga vänner. Hon är för upptagen med att hetsäta och kräkas.

Man får följa sjukdomens hemska framfart i Malvas liv och allt vad det innebär,
men handlar om kärlek, vänner och livet.
Den är tragisk, men ändå varm och rolig.

En riktig sträckläsarbok.

"Malva brukar tänka att det alltid finns en möjlighet att välja en ny färdrikting, nytt färdmedel och nytt ressällskap. Kanske behåller man ressällskapet men byter bussen mot tåg, kanske kommer man på att söder lockar mer än norr, kanske vill man inte förändra ett endaste dugg. Hur man än gör kan man alltid välja på nytt imorgon.
Det är inte svårare än så."

Så härliga och upplyftande ord som jag hittade i boken och fastnade för.
De orden ska jag ta med mig.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag ryser! Jag fastnade också för de orden i boken. Roligt att även du tyckte om boken.

2011-09-04 @ 21:28:03
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0