Gudomligt goda kikärtsbiffar!



För en tid sedan fick jag denna rätt rekommenderad till mig
av en fin kollega.
Receptet kommer från början ifrån ICA.
Det här är andra gången den lagas här,
och lika gott var det idag.
Längtar redan till lunchen imorgon.

Kikärtsbiffar med curry, morot, mango och ris
4 portioner

4 port ris
2 förpackningar à ca 380 g kokta kikärtor
2 morötter
2 vitlöksklyftor
1 msk maizena
2 ägg
2 tsk curry
salt och peppar
2 msk matolja
0,5 dl mango chutney
2 dl creme fraiche

1. Koka riset enligt anvisning på förpackningen.
2. Häll av kikärtorna i ett durkslag och skölj.
3. Skala och finriv morötter och vitlök.
4. Mixa kikärtorna. Tillsätt maizena, ägg och curry. Blanda ner morötter och vitlök, smaksätt med salt och peppar.
5. Forma ca 8 biffar och stek sakta i oljan.
6. Blanda mango chutney med creme fraiche.
7. Servera kikärtsbiffarna med mango chutney sås och ris.

Det är såsen som gör rätten, så glöm för guds skull inte den.
Det här är ett enkelt sätt att testa lite vegetarisk mat,
som du garanterat gillar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är dom underbart goda. Kommer vara avis i dag, för mig blir de gröt....

Kram Anna

2011-10-27 @ 09:37:24
Postat av: Marion

Tur du åt hos plattfiskarna då, så jag slapp de dig dregla :)

2011-10-27 @ 21:50:30
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0