En hemsk upplevelse!



Jag är inte någon som är särskilt förtjust i att gå till tandläkaren,
men man måste ju så bara bita ihop.
Eller så tänkte jag tills igår när jag var med om den värsta
tandläkarupplevelsen någonsin.

Skulle dra ut en visdomstand som fått karies,
tanden i sig hade inte helt kommit upp,
men ut skulle den.

1 h 45 min senare kom jag därifrån alldeles skakig
och mörbultad och var tvungen att sjukskriva mig resten av dagen.
Tandläkaren hade så problem att få ut tanden
att en extra tandläkare tillkallades
(som i sin tur fick lämna sin patient).

Jag var väldigt bedövad såklart,
men går ju inte att komma undan när de
sliter, vrider och drar i tanden,
med miljoners verktyg som de testade med.

Helt slut och hade så ont
och kunde bara vila hela em/kvällen,
och även idag har jag känt mig smått mörbultad.

Har en till tid inbokad för nästa visdomstand,
men måste nog kontakta tandläkaren
och prata om alternativ,
för det där vill jag aldrig vara med om igen.

Måste dock säga att tandläkaren inte gjorde något fel,
utan det bästa hon kunde,
så all eloge till henne.
Men när man börjat så måste ju tanden komma ut.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Så en till ska ut? Du vet väl om att man kan ta lite lugnande inför sådana där ingrepp.

2011-10-18 @ 22:59:00
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Marion

Ja en till som är precis likadant, nertill och inte rikgit uppe. Kanske det får bli en operation istället, det pratade de om redan med den här. Att det kanske skulle ha opererats istället.

Något sånt där går jag aldrig igenom igen, det kan jag lova. Då behåller jag hellre den attans tanden.

2011-10-18 @ 23:05:20
URL: http://marionsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0