Kroppspyssel!

Kör på pysseltema här på bloggen ikväll,
pysseltipsen haglar.

För ett tag sedan hittade jag min bok, som jag otroligt nog glömt att jag hade.
Det här är en guldgruva i pyssel.
Preschool Art: It's the Process, Not the Product
För en tid sedan ville mina barn så gärna så gärna
pyssla och jag bläddrade lite i boken.
Hittade massa skoj men fastnade för det här pysslet.

Vi tog fram gamla tapetrullar och tejpade fast lagom långa bitar
på golvet,
sedan fick de lägga sig på pappret och vi ritade av dem.






Barnen hade så roligt med att fylla i vad som saknades på deras kroppar,
en väldigt lyckad aktivitet.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Brukar vara uppskattat även av skolbarnen!

2011-11-29 @ 07:22:31
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0