Ekorrhjulet!



Jag är fast,
fast i det där attans ekorrhjulet.
Ibland blir det bara så,
skönt på ett sätt,
men tråkigt när man inte hinner känna efter
och uppskatta allt man upplever.

Det är bara att livet liksom går så himla fort nu,
från morgon till kväll,
fyllt med massa roligheter,
både privat och på jobbet.

Jag skulle just nu behöva en Timeout,
för att få njuta av livet lite,
en stund innan det rusar vidare.

Men bara man är medveten om det,
är det lättare att hoppa av tror jag.

Jag läste för en tid sedan på en blogg om just det här
ekorrhjulet,
kloka ord om något som drabbar de flesta.
Läs inlägget här,
mindfulnessmamma.


Kommentarer
Postat av: elin - foto -

sv: men tack, gud vad glad jag blir! :D

2011-11-16 @ 16:26:54
URL: http://elinsrunaway.blogg.se/
Postat av: Jenny

Även roligheter kan göra att vi springer för fort i hjulet. Det bästa är att inte kliva i och springa igång det. Men är du väl där i och rusar-kasta dig ut och bortsta bort gruset från händer och knän.

2011-11-17 @ 12:32:10
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Helena / Bara en kaka till

Jag håller med! Jag bokar in alldeles för mycket, oftast en hel del roligt, men sen blir jag stressad av att all min tid är uppbokad när jag helst av allt bara vill vara hemma och mysa. Måste skärpa mig på den fronten!

2011-11-17 @ 20:47:02
URL: http://www.baraenkakatill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0