Ananaspaj!



Idag till fardagsfikat bakade jag ihop en Ananaspaj.
Något som jag alltid kännt mig lite tveksam till,
men för en tid sedan blev bjuden på och föll direkt.

Här kommer receptet jag använde på
Ananaspajen, från ICAs receptbank.

ANANASPAJ
150 g smör/margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
2 dl creme fraiche (laktosfri funkar bra)
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
500 g krossad ananas

  1. Sätt ugnen på 175°C.
  2. Blanda samman smör, socker, vetemjöl och bakpulver till en deg i matberedare. Tryck ut i en pajform, ca 24 cm i diameter.
  3. Rör ihop ägget, lättcrème fraiche, socker och vaniljsocker. Blanda i avrunnen, krossad ananas.
  4. Häll fyllningen i pajformen. Grädda i mitten av ugnen i ca 40 minuter.
  5. Servera pajen något avsvalnad med vaniljglass eller lättvispad grädde.

Så lätt att göra och överraskande god!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0