Sprintpass!

Jag har länge haft känslan av att flyga fram i spåret när jag varit på Ormberget,
men inte idag.

Idag gjorde jag premiären med ett sprintpass,
jag följer ju ett slags schema för att nå 1 mil och idag var det dags för sprinten.




På pappret lät det inte så värst farligt,
men oj vad tungt det var.

Upplägget var;
Sprinta 30 sek + Gå 1 min * 8ggr

Avslutade med 3,5 km löpning.

Var så slut att jag funderade på om Peter skulle komma och hämta mig ifall jag inte orkade gå hem :).

Men det gick bra och även om den där flygande känslan inte infann sig idag
så är jag grymt nöjd över dagens insats.

Ett bra träningstips är att lägga in ett sprintpass en gång i veckan,
typ det här för.

Det rekommenderas för att snabbare nå sina resultat med löpningen,
mitt mål är att springa Tjejmilen hela milen runt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart du ska vara nöjd! Ska man utvecklas i löpningen kommer det komma pass där den där "flyga-fram-känslan" inte infinner sig.

2011-07-31 @ 23:15:39
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Förstår att de var tungt men oj va duktig du är....

2011-08-01 @ 09:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0