Jordgubbsfrossa!



Idag styrde vi bilen mot Mockträsk utanför Boden för att plocka ihop lite jordgubbar. Det här är nåt jag minns att vi gjorde när jag var mindre och uppskattade väldigt mkt.

I boken "Mindfulness för föräldrar" läste jag om att man ska göra sådant med sina barn som man själv tyckte var roligt som liten. Det är något jag försöker anamma.



Jag tycker också att det är viktigt för barnen att veta var saker kommer ifrån och särskilt maten man äter. Det är ju något alldeles speciellt med att få äta/tillaga sådant man själv plockat.

Barnen fascinerades över att hitta jordgubbe på jordgubbe, de flesta hamnade i munnen på barnen men vi lyckades tillsammans få ihop 15 liter som vi packeterat och fyllt frysen med.

 

I anslutning till landen fanns en hög med leksaker, gungor, lekstuga mm för barnen att roa sig med när vi plockade klart. Det här gör det hela väldigt smidigt för alla. På väg därifrån såg vi också att det fanns ett fik vid nästa uppfart "Moster Mockis Cafe" som vi nog testar nästa gång.

Det här blir nog en ny tradition i vår familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0