Fläskkotletter med broccoli och fetaoströra



Idag lagade jag en favorit här hos oss, Fläskkotletter med broccoli och fetaoströra. Det är enkel mat som inte är alldeles hopblandad så barnen lätt kan plocka vad de vill ha och inte ha. Det är också enkelt att göra rätten vegetarisk, idag bytte jag ut fläskkotletterna mot grillade quornfileer som ett vegetariskt alternativ.

Fläskkotletter med broccoli och fetaoströra
4 port

2 msk olja
1 msk smör
4 fläskkotletter
500 g broccolibuketter
salt och peppar

Fetaoströra;
200 g fetaost
2 dl creme fraiche
0,5 röd chili, urkärnad och finhackad

Gör såhär;
Hetta upp olja och smör i en stor stekpanna. Låt pannan bli riktigt het.
Lägg i kotletter och broccoli, stek 2-4 min på varje sida, salta och peppra på båda sidorna och glöm inte broccolin.
Blanda fetaost, creme fraiche och chili.

Jag äter rätten såhär medan jag serverar potatis till barnen, färskisar såklart.

Det här receptet har jag hittat i boken; "Laga mat tillsammans" av Sara Begner.


Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0