Pysselafton med småtrollen!

Tanken var att vi skulle få till
riktigt vackra nyårsbilder,
med raketer och annat som hör morgondagen till.

Men det blev nåt helt annat och så fina bilder.

1. Började med att vi tog ett vitt lite kraftigare papper, kartonage, och
färglade det med vanliga kritor. Många vackra färggranna färger,
och viktigt att täcka hela pappret.

2.Tog svart kladdkrita och målade över allt det färggranna,
här blev barnen lite fundersamma vad vi egentligen skulle göra.



3. Sen tog vi Cocktailpinnar, typ tandpetare, som "pennor" och tillverkade
våra vackra bilder.

Mycket enkelt och så effektfullt,
som trolleri tyckte barnen.



Och såhär vackra blev resultaten;

Svårt att se på fotot men det föreställer en julkgran och en gubbe och blixtrar i luften.


Det här var mitt alster som skulle föreställa nyårsraketer,
GOTT NYTT ÅR!

Kommentaren från storkillen var iaf "Visst kan vi göra det här imorgon igen och ifall jag tar med alla de här kritorna och papprena så kan jag visa kompisarna på förskolan".

Av uttalandet gissar jag att det var en populär aktivitet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0