Trött, tröttare, tröttast



Idag var första dagen på skolstart vilket också innebär nystart på båda mina jobb.
Jag har ju jobbat några veckor men då med sommarlovslediga ungdomar,
men idag fick vi en drös med superglada ungdomar efter skolan
och helt plötsligt är det ett annat jobb.

Lustigt det där, vilken skillnad det blir bara för att skolan börjar.
Man vill starta på nytt med allt,
både inom jobb och privat.
Nya kläder, planerar resor och aktiviteter.
Sommaren känns som slut iom att skolan börjar,
men ändå kan det komma härliga sensommardagar.

På kvällen hade vi planeringsmöte inför morgondagens uppstart
av Björkskatans Fritidsgård där jag också jobbar,
planerade upp verksamheten tillsammans med nya och gamla kollegor.
Blir en härlig hösttermin och hoppas på massa energi.

Men alla dessa uppstarter och nystarter
och intryck och händelser,
gör mig så trött.
Idag känner jag mig verkligen som Trötter som bara vill sova,
och det är precis vad jag ska göra.

Sova och ladda om inför morgondagens äventyr.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Nystart är alltid skönt, även om den är stor eller liten... :)

2011-08-22 @ 22:23:02
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0